De verscheidene promotiematerialen vergeleken
Er zijn veel manieren om je bedrijf te promoten, daarbij is het lastig om een overzicht te houden van wat het beste werkt. Dit artikel probeert je meer info te geven over de verschillende promotiematerialen, waarbij de meest gebruikte met elkaar worden vergeleken.
Offline promotiemateriaal
Voordat je de zogenoemde “beste promotiemiddelen” over gaat nemen doe je er goed aan om eerst na te denken over of het wel relevant is aan je klanten. Offline promotiemateriaal wordt tegenwoordig veel minder gebruikt omdat vrijwel iedereen inmiddels online is.
Offline promotie wordt natuurlijk nog steeds gedaan, maar de focus is er wel een beetje vanaf. Vooral visitekaartjes worden nog veel gebruikt, en zijn voor bedrijven nog steeds onmisbaar. Het klinkt een beetje gek, maar ook pennen en kladblokjes worden gebruikt als offline promotiemateriaal en zijn bovendien erg succesvol. Verder zijn spandoeken en banners nog steeds populair. Folders en flyers zakken de laatste jaren een beetje af, lees jij de reclamefolders nog?
Online promotiemateriaal
Bij online promotie dien je er aan te denken dat veel mensen lange teksten niet lezen, probeer dus je promotie in een afbeelding of video te verwerken. Daarbij is een animatie video één van de beste manieren om klanten te trekken, omdat je bij een animatie video vertelt wat je bedrijf doet en waarom je daar vergeleken met al je concurrentie het beste in bent. Bij online promotie ligt het er vooral aan wat voor bedrijf je hebt en hoe je klanten denken. Sommige klanten houden er van om een nieuwsbrief te krijgen, maar anderen openen het niet eens. In het geval dat je niet zeker weet hoe je klanten denken is het verstandig om daar eerst onderzoek naar te doen voordat je geld uitgeeft aan promotiematerialen. Hopelijk heeft dit artikel je de nodige informatie gegeven over zowel on- als offline promotiematerialen.