Drie trends in de e-commerce

Drie trends in de e-commerce

Als je iets koopt bij een online winkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een enorm groeiende branche en webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond. Doordat de concurrentie steeds hoger word onder online winkels blijven online winkels constant met nieuwe innovaties komen. Door telkens te blijven innoveren creëert een webshop een voordeel ten opzichte de concurrent. Door deze pluspunten van de webwinkel bestel je bij deze webwinkel en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die webshop jou iets te bieden heeft? In dit artikel behandelen wij de meest actuele e-commerce trends van dit moment.

 

Snel je pakket in huis hebben

 

Een groeiende ontwikkeling is het steeds sneller bezorgen van producten. Als je eerst iets bestelde bij een webwinkel kon je ervan uitgaan dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Webshops halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde product bij jouw thuis te bezorgen. Veel webwinkels bieden voor 23.59 besteld is morgen thuis bezorgd. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er sites zoals Morgenbinnen.nl die overzichten geven van webshops die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als klant niet op zoek te gaan naar webshops die de volgende dag in huis leveren. De populairste artikel dat mensen morgen in huis willen hebben is kleding vandaag besteld morgen in huis

 

Later betalen 

 

Ook is achteraf betalen een nieuwe ontwikkeling. Steeds meer mensen zijn op zoek naar webwinkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit later betalen word geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze webshops waar je later kunt betalen. Hierdoor kan de consument makkelijk deze online winkels vinden. Achteraf betalen wordt zo laagdrempelig mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een app waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al hebt betaald. Ook kan je bij deze betaalmethodes er voor kiezen om je schulden in stukken af te lossen. Het later betalen wordt dus steeds gemakkelijker gemaakt.

 

Verduurzaming

 

Ook is er een geheel andere eis bij gekomen bij webshops die weinig met klantgemak te maken heeft. Dit is steeds milieuvriendelijker bezorgen. Veel pakketdiensten stappen over naar CO2-neutrale bezorging en rijden steeds vaker elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden verpakkingsmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door iets duurzamers. Ook ontvang je bij de meeste pakketten geen papieren factuur meer bij je bestelling, maar krijg je de prijsopgave digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webshops onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te creëren door iets goeds te doen voor de wereld. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.