Vergelijk verschillende soorten offline marketing

Vergelijk verschillende soorten offline marketing

Marketeers zijn tegenwoordig heel veel online te vinden. De reden hiervoor is dat marketeers op deze manier het beste kunnen segmenteren op hun doelgroep. Advertenties worden online zo veel mogelijk vertoond aan mensen die er ook echt interesse in hebben. Dit wilt niet zeggen dat alle andere vormen van marketing weg zijn. De zo genoemde ‘offline marketing’ bestaat op de dag van vandaag ook nog en speelt ook een grote rol. Bedrijven die folder drukken om die vervolgens op straat rond te geven, zie je nog dagelijks. Alleen wat voor soort verschillende offline marketing zijn er allemaal?

Mond-tot-mond reclame

De meest sterke reclame die er is: de mond-tot-mond reclame. Het is bijvoorbeeld zo dat wanneer iemand jou verteld dat een restaurant goed is, jij hier al sneller heen gaat. Dit is de reden dat de mond-tot-mond reclame zeker in het rijtje van offline marketing hoort.

Folders bedrukken

Zoals eerder gezegd is het bedrukken van folders iets wat nog steeds gebeurd. Nadat bedrijven folders bedrukken, leggen ze deze ergens neer of gooien ze die door de brievenbus. Bedrukte folders worden nog steeds ervaren als een goede marketing tool. Ook worden flyers vaak gebruikt als marketing middel. Dit is gewoon een blaadje waar allemaal informatie op staat. Deze worden bijvoorbeeld vaak aan mensen op straat gegeven.

Het gebruik van displays

Als jij over de snelweg rijdt dan heb jij het misschien wel eens gezien. Een heel groot bord met daarop een bepaalde reclame. Ook zie je wel eens displays als je door de stad loopt. Display reclame wordt op allerlei verschillende manieren ingezet. Het zorgt er voor dat iemand er heel even naar kijkt in de hoop dat diegene het op slaat. Op deze manier onthoud jij een bepaalde reclame, zonder dat je het eigenlijk door hebt. Dit is de reden dat display marketing van grote waarde kan zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *