Verschillende marketing die horeca gelegenheden gebruiken
Wanneer jij uiteten gaat dan ben jij daar gekomen met een reden. Of het nou is of jij dit bepaalde restaurant uitgekozen hebt, of dat iemand anders dat heeft gedaan. Voor dat jij daar gaat eten gaat er een heel beslissingsproces vooraf. Dit kan bijvoorbeeld mond-tot-mond reclame zijn, maar het kan ook door andere factoren komen. Bedrijven zoals Hakpro zijn erg actief met marketing. Zo wordt wijnglazen bedrukken bijvoorbeeld vaak gebruikt. In dit artikel worden verschillende marketing, die gebruikt wordt door de horeca, met elkaar vergeleken.
Lokaal vindbaar zijn
Het eerste wat horeca gelegenheden inzetten is om lokaal vindbaar te zijn. Wanneer jij zoekt naar een bepaald soort restaurant in de buurt, dan zal je verschillende mogelijkheden zien. Horeca gelegenheden zorgen er voor dat ze hier staan, om op die manier mensen te werven.
Het persoonlijk leren kennen van de gasten
De mensen die in bijvoorbeeld een restaurant werken proberen de mensen persoonlijk te leren kennen. Op deze manier krijg jij als klant echt een binding met een restaurant, die er voor kan zorgen dat jij terug komt. Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat mensen graag een goede recensie achter willen laten. Dit zorgt er voor dat als mensen je vinden op internet, mensen je ziek met een goede recensie. Wanneer iemand dit ziet, dan is hij al sneller geneigd om naar dit restaurant toe te stappen.
Inzetten van printmarketing
Een oudere soort marketing is printmarketing. Denk hier bijvoorbeeld aan een advertentie in de wijk krant, alleen dit is niet alles. Onder dit soort marketing vallen ook bedrukte glazen en bier viltjes. Zo is bijvoorbeeld wijnglazen bedrukken belangrijk om er voor te zorgen dat jij als bezoeker het restaurant en/of café onthoudt. Je ziet de naam van die bepaalde plek namelijk de hele tijd voor je, je zal hem dan minder snel vergeten.